CFR Infrastructură anunță suspendarea temporară a circulației a peste 30 de trenuri Regio și InterRegio operate de CFR Călători, începând din noaptea de 21 octombrie 2025, ora 00:01, după ce operatorul național de transport feroviar de călători nu a achitat la termen sumele restante aferente Tarifului de Utilizare a Infrastructurii (TUI).

Potrivit unui comunicat transmis de CFR SA, datoriile acumulate de compania CFR Călători se ridică, în prezent, la 100.203.237,65 lei, sumă care reprezintă taxele de utilizare a infrastructurii feroviare datorate pentru trenurile aflate în circulație.

Zeci de trenuri Regio, oprite de la circulație din 21 octombrie

Suspendarea vizează numeroase rute interne, inclusiv legături importante între orașe mari. Printre cele afectate se numără trenurile:

  • Bacău – Suceava Nord, Pașcani – Suceava Nord, Botoșani – Suceava Nord;
  • București Nord – Urziceni, București Obor – Constanța/Fetești;
  • Mărășești – Buzău, Brazi – Buzău, Brașov – București Nord;
  • Timișoara Nord – Oradea, Arad – Brad, Gurahonț – Arad;
  • Bistrița Nord – Cluj-Napoca, Buzău – București Nord;
  • Satu Mare – Halmeu/Oradea, Târgu Mureș – Sibiu/Teiuș/Războieni, Mediaș – Sibiu, Sibiu – Sighișoara.

Măsura intră în vigoare de la miezul nopții de luni spre marți (21 octombrie 2025), și afectează în special trenurile Regio, care deservesc rutele locale și regionale.

Trenurile InterRegio vor fi suspendate din 7 noiembrie

Începând cu 7 noiembrie 2025, CFR SA anunță că vor fi suspendate și mai multe trenuri InterRegio (IR), printre care:

  • Brașov – București Nord, București – Iași, București – Galați, București – Drobeta Turnu Severin;
  • Timișoara – Baia Mare, Timișoara – Satu Mare, Timișoara – Oradea;
  • Arad – Oradea, Târgu Mureș – Cluj-Napoca.

Unele curse, precum IR 1530 (Baia Mare – Timișoara Nord) și IR 1533 (Timișoara Nord – Satu Mare), vor fi anulate complet începând din 8, respectiv 10 noiembrie 2025.

CFR SA: măsură temporară până la achitarea datoriilor

CFR Infrastructură subliniază că suspendarea este o măsură temporară, valabilă până la achitarea integrală a restanțelor. Circulația trenurilor va fi reluată imediat ce sumele restante vor fi plătite de CFR Călători.

„Aceste măsuri sunt provizorii și vizează exclusiv recuperarea sumelor restante pentru utilizarea infrastructurii feroviare. Circulația trenurilor va fi reluată imediat după achitarea integrală a datoriilor”, a precizat CFR SA.

Un conflict financiar repetitiv între cele două companii de stat

Aceasta nu este prima situație de acest fel. În august 2025, CFR Infrastructură a avertizat din nou asupra restanțelor acumulate, însă atunci CFR Călători a achitat parțial datoria, evitând suspendarea trenurilor.

TUI – Tariful de Utilizare a Infrastructurii – reprezintă plata datorată de operatorii feroviari pentru folosirea rețelei de cale ferată administrate de CFR Infrastructură. În mod normal, acest tarif este achitat lunar, în funcție de numărul de kilometri parcurși și de categoria trenului (Regio sau InterRegio).

Criza actuală scoate încă o dată la iveală problemele de finanțare cronică ale companiilor feroviare de stat, dependente de subvenții și cu o eficiență operațională scăzută, în contextul în care sistemul feroviar românesc traversează una dintre cele mai dificile perioade din ultimii ani.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.